تهویه نوین ایرانیان

ساخت وبلاگ

ميني چيلر چيست

 

ميني چيلرهاي براي محافظت از تجهيزات با ارزش در برابر گرماي زياد در کاربردهاي انتخابي يا جمع و جور ساخته شده اند. ميني چيلرهاي با اندازه مناسب مي توانند دما را به نزديک محيط کاهش دهند و به طور بالقوه سالها عمر را به تجهيزات اضافه کنند. ميني چيلرها مي توانند به راحتي در سيستم هاي فرآيندي موجود گنجانده شوند ، خصوصاً اگر فضا مورد توجه باشد.

 

  • ايده آل براي برنامه هاي تجاري مسکوني يا سبک
  • چيلرها مجهز به کمپرسور تاب يا پيمايش اينورتر هستند
  • اجازه مي دهد تا يک عمليات صاف ، قابل اطمينان تر و کم مصرف
  • با سطح سر و صداي کم و ESEER هاي درجه يک.

 

طراحي، ساخت و راه اندازي چيلر و ميني چيلر

 

ارائه دما ، رطوبت و ونتيلايتون مناسب

هر ساختمان شرايط منحصر به فرد خود را دارد که براي اطمينان از سلامتي ، آسايش و بهره وري ساکنان آن مورد نياز است. چيلرهاي ما سيستم هاي HVAC را ارائه مي دهند که دما ، رطوبت و تهويه مناسب را براي فضا ارائه مي دهند ، اما همچنين با داشتن سطح کارآيي انرژي برتر ، سطح صدا پايين و با حداقل تأثيرات محيطي ، به حداقل رساندن هزينه هاي عملياتي کمک مي کنند.

 

پس چرا چيلر انتخاب مي کنيد؟

 

از آنجا که سيستم هاي تهويه مطبوع بخش قابل توجهي از مصرف انرژي ساختمان را تشکيل مي دهند ، چيلرها مي توانند اجزاي اساسي در بهبود کارايي کلي ساختمان باشند. در حقيقت ، ASHRAE Standard 90.1-2013 نشان مي دهد که چيلرهاي گريز از مرکز با آب خنک شده با ظرفيت 400 تن يا بيشتر از ساير فن آوري هاي خنک کننده مکانيکي ، از جمله چيلرهاي خنک کننده هوا ، واحدهاي پشت بام و سيستم هاي خودگردان ، کارآمدتر هستند.

 

راه اندازي و نصب چيلر هاي تراکمي

مهم ترين مسئله در راه اندازي چيلر هاي تراکمي محل نصب آن ها مي باشد. در صورتي که چيلر هوا خنک باشد. از محدوديت هاي آن نصب در جريان هواي آزاد مي باشد. به همين سبب در صورتي که چيلر تراکمي هوا خنک تهيه کرديد مي توانيد آن را در پشت بام، تراس و….. نصب کنيد.

 

عکس اين قضيه، چيلر هاي تراکمي آب خنک بايد در فضاي سربسته و سقف دار باشد به همين منظور مکان هايي مانند موتورخانه ها و اتاق تاسيسات براي نصب اينگونه چيلر ها پيشنهاد مي شود.

 

نصب اين چيلر ها به همين سادگي نمي باشد و نکاتي نيز وجود دارد که در راه اندازي آن ها بايد توجه لازم را به آن ها کرد. برخي از اين نکات عبارتند از: تهويه مناسب در محل نصب، قابليت لوله کشي مناسب براي چيلرها، امکان دسترسي به تمام دستگاه، محافظت از اجزا و امکان کنترل و نظارت بر تمامي اجزا.

 

يکي ديگر از نکات قابل توجه کمک گرفتن از کارشناسان کار بلد در هنگام نصب اوليه چيلر هاي آب خنک و راه اندازي مجدد آن ها در تابستان مي باشد. زيرا در هنگام راه اندازي مجدد بايد تمام اجزاي آن براي کارکرد صحيح بررسي شود.

 

راه اندازي و نصب ميني چيلر ها

مکان يابي صحيح نصب ميني چيلر ها به کمک نرم افزار هاي کامپيوتري و مطالعه بر روي جريان هوا و خود ساختمان صورت مي گيرد. به صورت مثال در صورت نصب آن بر پشت بام بهتر است رو به جريان هوا در روز نصب شوند و ميني چيلر ها درکنار هم نصب نشوند که تاثير منفي بر يکديگر نگذارند.

 

تهویه نوین ایرانیان...
ما را در سایت تهویه نوین ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : سطح کارآيي انرژي برتر , نویسنده : تهویه نوین ایرانیان tahvienovincom بازدید : 81 تاريخ : سه شنبه 2 دی 1399 ساعت: 22:36